среда, 30. новембар 2011.


Nešto novo

        U moru istih dana,  ponovljenih stvari i preovlađujuće životne rutine, ponekad nas iznenadi nešto sasvim novo. Novo ne znači uvek dobru promenu. Često i velika lepa novost nosi stres jer nas izbacuje iz uobičajenog načina funkcionisanja, a iznenađenja nam ubrzavaju puls.

Na ovu temu podstakla me je fraza koju koriste Simon i Luka (inače blizanci šestogodišnjaci - ja sam im ujna). Kad im nešto dosadi (ne nužno materija već i radnja ili prostor) oni kažu: ,,hoćemo nešto novo!”. Potpuno ih razumem!
Kad vratim svoj životni film, setim se mnogih novih stvari. Neke su lepe, neke manje lepe, a neke veoma stresne. Pokušala sam da ih manje ili više hronološki ,,bacim na       papir”. Pa evo šta se sve tu našlo:

  1.        Nov drugar/drugarica. Prve naravno stičemo u komšiluku, a imamo osećaj da su oduvek tu. Zato, po meni, prvi novi drugari jesu oni koje sam upoznala u vrtiću. Za pričljivo, hiperaktivno i nadasve socijalno dete (kakva sam bila a kakva sam i danas), vrtić je bio uživancija, stalni izvor novoga - kako drugara tako i radnji: nove tehnike slikanja, nove pesmice i za moj senzibilitet najinspirativnije - nove plesne koreografije.
  2.   Nova sveska. Ako zanemarimo čiča gliše iz vrtića i pokušaj predstavljanja skupova u vrtiću, prva sveska došla je moj život u prvom razredu. Devojčice definitivno ozbiljnije shvataju odabir ove stvarčice, jer se otvara čitav jedan svet kolora i oblika, kao i aktuelnih likova.
  3.     Kad smo kod škole, tu je i nešto čemu sam se uvek mnooogo radovala: novi broj časopisa na koji sam bila pretplaćena. Od vrtića do kraja osnovne škole to su bili: Zeka, Vesela sveska, Male novine i Dečje novine. Bože kako sam se tome  radovala! Sad kad se setim, čini mi se da bih sa vrata sela na pod i od korice do korice  ,,studirala” rubrike. Sad ću zvučati kao svi matorci, ali je jače od mene, pa ću reći: ,,Eh, u naše vreme to je bilo lepše i slađe, današnja deca samo bulje u računar!”
  4.      Nov hobi/sekcija. Ima li nešto uzbudljivije, ali ujedno i stresnije za dete od novog hobija!? Želite da se oprobate u nečemu, neko vas nadgleda, a pri tom su tu i ispitivački pogledi druge dece. Kroz moje odrastanje aktivnosti su sledeće: ples, dramska sekcija, literarna sekcija, hor i orkestar, muzička škola, folklor...
  5.         Nova ploča. To u današnje vreme kad i CD-i postaju retkost zvuči potpuno deplasirano, a u najbolje slučaju ,,retro” (u nekim alternativnim krugovima). Nije postajalo mnoštvo, te je nov primerak ploče ili kasete bio fetiš. Bilo da su to bili Kolibri u ranom detinjstvu ili Bajaga u osnovnoj školi, to bi vas (pogotovo ako se pojavite kod drugarice na rodjendanu) obeležilo kao glavnu facu.
  6.      Nov poster omiljene grupe (ili bar neke koja je mnooogo popularna). Slična stvar kao sa pločom sa tim što su likovi sa postera buljili u vas čim otvorite oči, a zid bio potpuno oblepljen. Samo ću reći New kids on the block i slatko se nasmejati. Ko razume - shvatiće!
  7.       Novo - produženo vreme izlaska, tačnije povratka iz izlaska.[1] Reči su suvišne. Znam samo da je tad pola sata značilo mnogo.
  8.         Nove cipele. Od svih odevnih predmeta, ovaj definitivno zauzima prvo mesto kod većine devojčica, devojaka i žena. Bilo da su lakovane crne sa mašnom, bilo martinke u bunt fazi, ili štikle uz malu crnu haljinu, svako žensko čeljade radovaće se novom paru kao suncu nakon duge zime.
  9.     Nova adresa. Selila sam se mnogo puta, a samim tim bila prinuđena da u život uz adresu uvedem i mnoštvo drugih novih stvari. Nekad sam mislila da je to loše, a sad shvatam  da je to bilo dobro i da me je očvrslo, prošilo vidike i učinilo me bogatijom za mnoga iskustva.
  10.   Novi dečko. Ova nova situacija osim što vas (najčešće) usrećuje, nosi veliki stres u situaciji kad drugaricama predstavljate gorepomenutog. To posebno igra ulogu kada ste srednjoškolka pa vam mišljenje drugarice znači više nego roditeljsko i tog dečka zajedno.
  11.  Nov posao. Slično kao nov hobi, sa tim što uz nove ljude i nove zadatke, dobijate i platu.
  12.    Nova omiljana kafana. O ovome je bilo reči u jednom od prethodnih postova, te ne bih sad dužila.
  13.     Nova beba - novi član porodice. Ima li veće promene i većeg iznenađenja od bebe u kući? Kao novopečena mama, znam da nema. Moram da priznam da se nisam nadala da ću biti toliko fascinirana novim majušnim bićem. Ono toliko zavisi od vas i toliko je divno i nevino da zanemite. Kao istraživači u visoko-naučnoj ustanovi na projektu od vladinog značaja,  suprug i ja pratimo svaki šum, svaki nov pokret, prvi osmeh, prvo gugutanje. Prvi put kad nam je naša devojčica uzvratila osmeh tj. počela da komunicira sa nama toliko je veliki, da se rečima ne može opisati. Svaki dan je epohalan. Ostaju samo veliki uzdah, ubrzani otkucaji srca i neopisiv ponos. To je ona vrsta promene koja vas tera napred, čini vas jačim i tera da budete bolji ljudi. Nije li to divno!?



[1] Naravno ukoliko novo vreme ne znači da ste kažnjeni - onda je skraćeno!


1 коментар:

Основни подаци о мени

Моја слика
Večito dete. Nepomirljivo želi još. Smatra da se ne može preterati u pozitivnim impulsima života. Veruje u ljubav, u prijateljstvo, u umetnost.

Пратиоци