уторак, 28. јун 2011.

Kako napraviti ukusan, a (sasvim slučajno) i zdrav ručak

Ne znam koliko vam se puta desilo da iščitavate beskrajni niz recepata i ne isprobate nijedan. Moram priznati, meni, mnogo puta. Ipak, ponekad na tom putu steknete određena znanja i informacije i to probudi vašu kulinarsku kreativnost. S druge strane, postoje oni recepti koji vas u trenutku očaraju ili vas prosto  uguraju u kuhinju po kratkom postupku. Ovaj je upravo takav! Videla sam ga u jednom časopisu i odmah isprobala. Naravno, sa mojim izmenama!:)

Špagete sa rukolom
Za 4 osobe: 
400 g špageta
so, biber
3 paradajza
50 g rukole
konzerva tunjevine bez ulja
kašika maslinovog ulja
čen belog luka
ljuta papričica
2 kašike paradajz pirea
50 ml belog vina
100 ml supe od kocke
2 kašike kapra
 



Nemojte se obeshrabriti kad shvatite da vam nešto nedostaje. Primetićete da su pojedini gorenavedeni sastojci obeleženi zvezdicom. To znači da nisu nezamenjivi. Pobornik sam improvizacije i verujem da sve može dobiti zamenu, pa čak i bolju modifikaciju, srodniju vašim čulima. Kad malo provežbate, posle lako ide!

Krenimo redom! Umesto špageta, možete koristiti bilo koju testeninu. Nakon eksperimentisanja, shvatih da je recept zaista najbolji sa trakastim testom (špagete, taljatele ili one treće, malo deblje od špageta čijeg imena ne mogu da se setim pa da me ubijete). Što se tiče svežeg paradajza, najbolje je da ga oljuštite, tako vam u degustaciji neće smetati ljuspice. Rukola je za mene otkrovenje, ali ako je nemate, nalazim da možete koristiti bilo koji zeleniš (blitvu, spanać, koprivu, pa čak i listove maslačka ukoliko imate u blizini neku nezagađenu livadu). Umesto tunjevine, ja sam koristila skušu i mogu vam reći da je iznenađujuće dobro. Recept je idealan za osobe (poput mene) koje ne mirišu konzerviranu ribu. Nekako u dodiru sa ostalim sastojcima, stičete utisak da jedete dagnje, račiće ili neku finiju morsku hranu. Beli luk je nešto čime sam razočarana u poslednje vreme: monopol kineske sorte ovog divnog povrća, doveo je do nedostatka potrebnog šmeka, tako da preporučujem onaj u granulama ili posetite rođaka sa sela koji proizvodi mali ali ubitačan beli luk za sopstvene potrebe. Ljuta papričica zaista daje pikantnost ovom jelu, a ne ispadne preljuto. Ipak, ako strepite, stavite samo pola papričice. Vino i kapre zamenila sam pivom i maslinama. Nedostatak vina nećete osetiti, jer pivo odlično „zalije„  sastojke. Kapre, moram priznati ne volim i preživela bih da ih do kraja života ne jedem. Takođe, nisu jeftini. Ali, čini mi se da shvatih njihovu ulogu u ovom receptu i nekako odmah zamislih kako će masline biti divna zamena. Jela sa morskim prizvukom obožavaju masline. Ako imate izbor, uzmite crne.

Sada ću vam predstaviti, po meni, najbolji i najefikasniji postupak pripreme.

Operite, iseckajte i pripremite sve sastojke. Skuvajte pola litre supe od kocke (najbolje bujon). Stavite lonac pun vode (što veći) sa malo maslinovog ulja i soli i čekajte da provri. U dubljoj šerpi ili tiganju zagrejte maslinovo ulje i dodajte beli luk i sitno seckanu papričicu.   Nek puste sokove, ali ne dozvolite da pregore.  Zatim dodajte paradajz pire (slobodno 200 ml) i propržite ga. Možete koristiti i domaći ili bilo koji (ne previše redak) sok od paradajza. Kad se paradajz  ukuva, dodajte i sitno seckan svež paradajz i malo ostavite.


Sada vam je u loncu verovatno provrila voda, pa dodajte testeninu i kuvajte koliko uputstvo zahteva. Vratimo se sosu: pojačajte vatru i dodajte vino (u mom slučaju pivo) i supu (ja neštedljivo dodam 200 ml). 




To bi trebalo da se fino ukrčka pre ubacivanja ostalih sastojaka: tune/skuše i kapra/maslina. Vrlo kratko kuvate, pa dodate i na trake sečenu rukolu, so i biber po želji.Testo procedite, ubacite u sos i sve lepo promešajte.




Ako ste ljubitelj svežeg bosiljka i posedujete isti, možete ga dodati jelu. Korisno je znati da je ovo jelo bogato ukusima, zapravo posno. Ako smatrate da je neophodno, pri serviranju dodajte i parmezan. U tom slučaju, omrsićete se.




Važne informacije za kraj:
Jelo je predviđeno za 4 osobe, ali pošto je nas (još kratko vreme) dvoje, sa ovom količinom imamo ručak za dva dana. Iako se mnogi zgražavaju od pomisli na podgrevanje paste, ovu možete idealno podgrejati bez lepljenja uz dodatak preostale supe.
 PRIJATNO!



Нема коментара:

Постави коментар

Основни подаци о мени

Моја слика
Večito dete. Nepomirljivo želi još. Smatra da se ne može preterati u pozitivnim impulsima života. Veruje u ljubav, u prijateljstvo, u umetnost.

Пратиоци